Innofit EMS Health

Voeding - HELTITUDE, Jouw nieuwe en gezonde leefstijl

Heb je ook van die slechte gewoontes die dagelijks terugkeren? Bijvoorbeeld dat stukje chocolade of zakje chips dat je elke avond op de bank eet of dat koekje dat je als 4 uurtje neemt of als extraatje bij de koffie? Denk eens na over je dagelijkse gewoontes en dan vooral de terugkerende slechte gewoontes. Denk eens na waarom dat je die gewoonte hebt! Is het als beloning van je harde werkdag, omdat je ruzie hebt gehad met je partner of misschien omdat je een drukke dag met de kinderen hebt gehad? Dit zijn allemaal situaties waarbij je naar een beloning grijpt. Deze beloning geeft jou een kortstondig geluksgevoel, maar meestal krijg je nadien een slechter gevoel… En is het dan die 5 à 10 minuten plezier wel waard?

Het is beter om te kijken op lange termijn plezier uit iets te halen en daardoor ook je gezonde levensstijl te ondersteunen! Daarom is het zeer belangrijk om stil te staan waarom je iets eet of drinkt. Why? Het is een dagelijkse of wekelijkse gewoonte die eigenlijk niet bijdraagt om je doel te bekomen en waardoor je je nog slechter zal voelen dan ervoor.

Heltitude, Get that healthy attitude!

Via het Heltitude slim traject willen we je helpen om op een duurzame, gezonde manier je overtollige kilo’s te verliezen.
Dit doen we door levenslange goede gewoonten op te bouwen. De valkuilen en minder goede gewoontes willen we minimaliseren.
We willen je ook geen voedingsmiddelen verbieden. We willen je wel leren welke voedingsmiddelen je best niet te veel van eet. Ook is het belangrijk wanneer je deze eet!

Zondigen

Via de 80/20 (80% gezonde & energieke levensstijl, 20% zondigen) houden we je gewicht in balans. Heb je toch een cheat maaltijd achter de kiezen? Plan dan een detox dag in om je eetpatroon terug in balans te brengen.

Groenten.

We eten deze te weinig. We willen goede gewoontes aanleren om deze meer in je eetpatroon toe te voegen.

Eiwitten.

Meer eiwitten eten is van belang in een blijvende afslank strategie:

  • Eiwitten zorgen voor een langer verzadigd gevoel.
  • De vertering van eiwitten verbrand meer calorieën dan de vertering van koolhydraten of vetten .
  • Meer eiwitten eten, minder koolhydraten bevordert een stabielere bloedsuikerspiegel.
  • Meer spieren verhogen het energieverbruik.

Koolhydraten.

Deze bannen we niet uit je eetpatroon, wanneer je kiest voor de juiste koolhydraten, zoals groenten en fruit. Daarnaast kunnen complexe koolhydraten ook toegevoegd worden.
Koolhydraten eet je het best in het vroegere deel van de dag. ’s Avonds heeft je lichaam de suikers absoluut niet meer nodig.
’s Avonds kies je best voor een koolhydraatarme en eiwitrijke maaltijd.

Bewegen.

Voeding, beweging, rust. Deze 3 zijn belangrijk voor een optimaal resultaat. Ben je geen sporter? Ontdek dan verder in het +++ Helti coaching platform de beweegtips voor een actievere levensstijl. Ideaal is het om toch minstens 2x per week iets intenser te bewegen.
 

Slank af op je eigen tempo met deze 3 snelheden

Kies je tempo!

We hebben 3 snelheden waarbij je op ieder moment kunt schakelen. Zo kun je, afhankelijk van je levensstijl en andere verplichtingen, je eigen tempo bepalen.

Iedere snelheid bevat uitgebalanceerde 100% natuurlijke voedingssupplementen die zorgen voor een hogere vetverbranding, ontgifting en geven je meer natuurlijke energie. Smeer de anti-cellulite en / of sixpack gel ‘s ochtends en ‘s avonds op de vetrijke zones.


01 TURBO SLIM

Turboslim laat je snel afslanken via de intermittent fasting methode gekoppeld met een koolhydraatarm en eiwitrijk voedingsplan.

Intermittent fasting?
Het intermittent fasting methode is een eetstrategie die periodes van vasten koppelt aan periodes van eten tijdens 24u. Kies je voor de 16:8 methode? Dan heb je een eetvenster van 8u en een periode van 16u waarin we niet eten, maar vasten.

Volgens de wetenschap heeft deze tal van voordelen:

  1. Ondersteunt vetverbranding
  2. Autofagie bevorderend
  3. Past bij een anti-aging strategie
  4. Ondersteunt de insuline huishouding
  5. Heeft je meer energie
  6. Tijdbesparend

Je hebt de vrijheid om te kiezen wanneer je eet of wanneer je vast. De meesten gebruiken (na het opbouwen) met de 16:8 methode voor het volgende eetvenster: Ze starten om 12u en eindigen om 20u. Hierna begint het vasten weer tot 12u ’s middags.

Opbouwen? Afbouwen? Wanneer?
Bij deze methode hoef je niet op te bouwen of af te bouwen om naar een andere snelheid te gaan zoals bijvoorbeeld de regular slim of stay slim. Ben je niet gewoon om met een vastenperiode te werken? Dan kun je het jezelf wel gemakkelijker maken om deze op te bouwen. Zo kun je eerst kiezen voor de 12:12 methode om na enkele dagen of een week, zoals je zelf wenst, op te bouwen naar de 14:10 of 16:8 methode.
Er zijn verschillende methodes:

  • 12:12 methode – perfect voor starters
  • 14:10 methode
  • 16:8 methode

Zoals je jouw eetvenster kan kiezen, kun je ook kiezen welke dagen je dit wel of niet toepast. Je kan bijvoorbeeld van maandag tot vrijdag de 16:8 methode toepassen om dan in het weekend de regular slim of stay slim methode toe te passen. Zo kun je zelf op ieder moment de snelheid bepalen, hoe snel je jouw doel wenst te bereiken, volgens jouw agenda!

Wat eten we?
Het is niet zo, wanneer je de 16:8 methode toepast, dat dit alleen je zal helpen je doel te bereiken. Nee, ook wat je eet, wanneer je wat eet, is belangrijk om goede resultaten op te bouwen.

02 REGULAR SLIM

Een ideale methode om geleidelijk en blijvend overtollige kilo’s weg te werken. Een eiwitrijke en vezelrijke methode. Hier passen we geen intermittent fasting toe. Doch is het aan te raden om 2 à 3 uur voor bedtijd niet meer te eten.

Wat eten we?
We eten gezond en evenwichtige voeding, fruit met weinig vruchtensuiker (= lage glycemische index), een gezonde maaltijd, uitgebalanceerde vezelrijke Heltitude afslankshakes met vitaminen en mineralen, lekkere helti-bars en hoogwaardige voedingssupplementen om je celstofwisseling en de ontgifting te optimaliseren met behoud van de nodige energie.

03 STAY SLIM

Proficiat! Je hebt je doel bereikt!
Laat nu niet direct alle teugels los. Je wilt toch niet vervallen in je slechte eetgewoonten? Je wilt toch niet terug vetrijke kilo’s verzamelen?
Blijf deze gewoonten toepassen om jouw streefgewicht te behouden! Daarnaast zich even moeten wennen aan jouw nieuw gewicht.
Houd er rekening mee dat je lichaam je vet zag als een spaarboek. Je lichaam zal ongeveer 2 jaar nodig hebben om vrede te nemen dat deze een slankere spaarboek heeft. Daarna zal hij jouw nieuwe gewicht als nieuw setpoint gebruiken.

Om je gewicht stabiel te houden hebben enkele enkele tips voor jou:

  • 1 Heltitude shake per dag als hoofdmaaltijd of als tussendoorDeze zorgt dat zijn hongerstillend, voeden je spieren en je huid, en hebben een grote calorieverbranding bij de vertering van de eiwitten.

  • Vervang een ongezonde koek door een Helti bar

  • Las een detox dag in na of voor een cheat day

  • Las standaard wekelijks 1 dag regular slim dag of detox dag in je weekprogramma

  • Probeer koolhydraten ’s avonds te vermijden.

  • Eet gevarieerd: Eet dagelijks 7 kleuren van de regenboog in groenten en fruit
    Rood: aardbei – tomaat
    Oranje Sinaasappel – Pompoen
    Geel: Ananas – Gember / Banaan
    Groen: Appel – Broccoli
    Blauw: Bessen – Boerenkool
    Wit / bruin : Peren – paddenstoelen

  • Eet max. 2 stukken fruit per dag. Fruit is gezond. Deze bevat vitaminen, mineralen, anti-oxidanten, vezels,… maar deze bevatten ook vruchtensuiker. Eet deze zeker dagelijks, maar overdrijf hier niet in.

  • Voel je je goed bij de Intermittent fasting methode? Blijf gerust deze toepassen. Deze biedt tal van gezondheidsvoordelen op lange termijn. De boog hoeft niet altijd gespannen te staan. Er mogen gerust off day’s ingelast worden.

  • Drink niet meer dan 2 glazen alcohol per dag en max. 3 consumpties per week.


Wil jij meer weten over de verschillende mogelijkheden?